Prawdopodobnie powiedzielismy

Prawdopodobnie powiedzieliśmy, że w wieku lat dziesięciu i pól dziewczynka A będzie czytała na poziomie lat dwunastu, podczas gdy dziewczynka B nie osiągnie sprawności czytania na poziomie lat ośmiu. Wprawdzie przewidywania nasze byłyby słuszne, jeśli chodzi o dziewczynkę A, natomiast okazałyby się zupełnie nietrafne w wypadku dziewczynki B, ponieważ ona również osiągnęła w czytaniu poziom dwunastu lat, kiedy miała lat dziesięć i pół. Oczywiście, byłoby to zbyt daleko posunięte żądanie, gdybyśmy oczekiwali, że każdy nauczyciel obliczy wiek organizmu każdego dziecka czy chociażby jakiegoś pojedynczego dziecka. Przede wszystkim niewielu nauczycieli dysponuje danymi niezbędnymi dla dokonania tego pomiaru, takimi jak: wiek rozwoju umysłu, wiek sprawności czytania, wiek uwagi, wiek uzębienia, wiek napięstkowy, wiek wy uchwytu. Tym niemniej badania przeprowadzone przez Olsona i jego kolegów wskazują, jak są ze sobą powiązane różne aspekty d ojrzałości i jak różnią się krzywe wzrostu zależnie od indywiduum. Badania te uzasadniają, dlaczego musimy być ostrożni przy wszelkich przewidywaniach dotyczących przyszłego rozwoju poszczególnych dzieci. [więcej w: arganowy olejek, olej makadamia, olejek makadamia ]

Powiązane tematy z artykułem: arganowy olejek olej makadamia olejek makadamia