Dzisiaj natomiast odczuwamy coraz bardziej, ze uczuc nie daje sie usunac poza klase

Dzisiaj natomiast odczuwamy coraz bardziej, że uczuć nie daje się usunąć poza klasę. To, czy dziecko uczy się czytać, rachować, pisać ortograficznie, rozumieć przyczyny wojny meksykańskiej a nawet pochwycić skierowaną do niego piłkę, zależy od tego, czy chce się uczyć, czy odczuwa potrzebę nauki. Dziecko dopóty uczyć się nie będzie, dopóki nie dostrzeże celowości uczenia się. Oczywiście, rozumny nauczyciel potrafi dopomóc dzieciom w rozwinięciu potrzeb i dążeń stanowiących istotny warunek wstępny nauki – co w rzeczy samej wyrobieni nauczyciele osiągają, często nawet nie uświadamiając sobie, że mają do czynienia ze sferą emocjonalną dzieci. O potrzebie brania pod uwagę emocjonalnych aspektów uczenia się, zachowania się grupy czy zachowania się jednostki będziemy jeszcze mówić obszerniej i w różnych kontekstach w całej tej książce, ponieważ cokolwiek dzieje się w klasie, jest w pewien sposób związane z uczuciami osób biorą cych udział w sytuacji uczenia się. Wszyscy bowiem, nie wyłączając nauczyciela, wnoszą ze sobą do klasy swoje uczucia. DOJRZAŁOŚĆ FIZYCZNA Jeden z ojców mówił mi kiedyś, że w czasie odwiedzin w szkole, do której uczęszczał jego syn, najbardziej uderzyła go rozmaita wielkość ławek ustawionych w klasie. Dzieci zależnie od przerabianej lektury podzielono na sześcioosobowe grupy po dwoje w ławce, zestawiono, zatem trzy ławki, aby zwiększyć powierzchnię, na której dzieci mogły pracować. Przyszło mu na myśl, że tej powierzchni nie dało się w pełni wykorzystać, ponieważ każda z ławek była innej wysokości, że ta różnorodność ma jakiś cel estetyczny lub też, że powstała przypadkowo. Tak myślał początkowo. Kiedy dzieci zerwały się z miejsc, aby wyjść na boisko, zauważył, że dzieci również różniły się między sobą i że dzieci niższego wzrostu miały wyznaczone niższe ławki, natomiast dzieciom wyższym przydzielono wyższ e ławki. [więcej w: srebro lokacyjne, cyklopiroksolamina, difenhydramina ]

Powiązane tematy z artykułem: cyklopiroksolamina difenhydramina srebro lokacyjne