Badanie tego przypadku przeprowadzone przez Olsona ukazuje cały szereg ważnych momentów dotyczących stosunku między różnymi aspektami dojrzewania. Ukazuje ono, że zmiany jakiejkolwiek cechy charakterystycznej nie zachodzą z jednakową, stałą szybkością. Dalej ukazuje, jak dwie dziewczynki, o podobnym ilorazie inteligencji, ale o innym poziomie dojrzałości społecznej, emocjonalnej i fizycznej różnią się również między sobą, jeśli chodzi o rozwój sprawności czytania. Ale, co najważniejsze dla nauczycieli, badanie wskazuje na niebezpieczeństwo wysuwania przewidywań czy uogólnień dotyczących dzieci, jeśli przewidywania te opierają się na pomiarach dokonanych w jakimś jednym momencie czasowym. Nawet cała seria pomiarów może wprowadzać w błąd. Przypuśćmy, że próbowaliśmy przewidzieć dalszy rozwój sprawności czytania dziewczynek A i B na podstawie rozwoju tejże sprawności, zanim osiągnęły dziewiąty rok życia. Mieliśmy wtedy wielką pokusę twierdzić, że dziewczynka A nadal będzie wykazywać wybitną sprawność, natomiast dziewczynka B, pomimo że posiada ponadprzeciętną inteligencję. W dalszym ciągu będzie pozostawać w tyle. [podobne: syrop aerius, l asparaginian l ornityny, lercan ]
Powiązane tematy z artykułem: l asparaginian l ornityny lercan syrop aerius