Badanie tego przypadku przeprowadzone przez Olsona ukazuje caly szereg waznych momentów dotyczacych stosunku miedzy róznymi aspektami dojrzewania

Badanie tego przypadku przeprowadzone przez Olsona ukazuje cały szereg ważnych momentów dotyczących stosunku między różnymi aspektami dojrzewania. Ukazuje ono, że zmiany jakiejkolwiek cechy charakterystycznej nie zachodzą z jednakową, stałą szybkością. Dalej ukazuje, jak dwie dziewczynki, o podobnym ilorazie inteligencji, ale o innym poziomie dojrzałości społecznej, emocjonalnej i fizycznej różnią się również między sobą, jeśli chodzi o rozwój sprawności czytania. Ale, co najważniejsze dla nauczycieli, badanie wskazuje na niebezpieczeństwo wysuwania przewidywań czy uogólnień dotyczących dzieci, jeśli przewidywania te opierają się na pomiarach dokonanych w jakimś jednym momencie czasowym. Nawet cała seria pomiarów może wprowadzać w błąd. Przypuśćmy, że próbowaliśmy przewidzieć dalszy rozwój sprawności czytania dziewczynek A i B na podstawie rozwoju tejże sprawności, zanim osiągnęły dziewiąty rok życia. Mieliśmy wtedy wielką pokusę twierdzić, że dziewczynka A nadal będzie wykazywać wybitną sprawność, natomiast dziewczynka B, pomimo że posiada ponadprzeciętną inteligencję. W dalszym ciągu będzie pozostawać w tyle. [podobne: cyklopiroksolamina, Fordanserki, meble pracowniczne ]

Powiązane tematy z artykułem: cyklopiroksolamina Fordanserki meble pracowniczne